טוען אירועים
  • אירוע זה עבר.

בתאריך ה- 16.11.15 התקיימה באוניברסיטת תל אביב בחסות מרכז רעיה שטראוס הקרנת הבכורה לסדרת הטלביזיה "עסק משפחתי": בימוי: צביקה בינדר ("חיים באשליות") | הפקה: אילת אפרתי ("הטיול הגדול"). להקרנה של הפרק הראשון בסדרה קדמה קבלת פנים בנוכחות המשפחות המצולמות בסדרה, היוצרים, ואורחי המרכז. פרופ' פיטר במברגר וד"ר נאוה מיכאל-צברי מנהלת המרכז, נשאו דברי ברכה. הסדרה, בת שלושת הפרקים, מציגה בצורה הומוריסטית ומרגשת את המורכבות והקונפליקטים שעולים מניהול עסק משפחתי, דרך שלושה עסקים משפחתיים בישראל. שלוש המשפחות נותנות לראשונה מבט פנימי אינטימי, מעמיק וגם משעשע, על ניהול עסקים משפחתיים, ואיך צריך (או לא צריך) לנהל את חילופי הדורות בו. השילוב ביניהן מייצר פסיפס משפחתי ועסקי שנוגע בקשרים הסבוכים והאינטימיים ביותר שבין בני משפחה, ואיך הם משתנים כשהכסף נכנס למשוואה.

מן הביקורות: "סדרת הדוקו החכמה של צביקה בינדר מכניסה אותנו לכאורה אל אחורי הקלעים של שלושה עסקים משפחתיים, אבל בעצם מעניקה לנו מראה אל המשפחות של כולנו והאופן שבו הן מעצבות את כל אחד מאיתנו",וואלה.
"סדרה זורמת ומצחיקה אבל גם אמפתית ונוגעת ללב, ובהחלט מצדיקה את הצפייה שלכם" Ynet.

העסקים המשפחתיים שמשתתפים בסדרה:
1. "וייסבורד" שהוא מפעל אביזרי החשמל הוותיק בישראל המייצר כבלים, מנורות, תקעים ושקעים.
2. "מצבות.קום" במשך שלושה דורות משפחת סמיונוב היו בוני מצבות מהגדולים והוותיקים בארץ.
3. "חווה זינגבוים: קוסמטיקה רפואית" חוה זינגבוים, גורו קוסמטיקה רפואית, עומדת בראש אימפריה עיסקית ומשפחתית: גם משפחה משגשגת עם בעל, 1 ילדים ועוד חתנים ונכדים, וגם עסק משגשג שאליו נכנסים עכשיו בני הדור השני.