טוען אירועים
  • אירוע זה עבר.

מרכז רעיה שטראוס לחקר עסקים משפחתיים מזמין אתכם להקרנה בסדרת המפגשים המוקדשים לייצוג העסקים המשפחתיים בקולנוע התיעודי הישראלי.

במפגש הקרוב נקרין את הסרט "יורש הקעקועים", ולאחר מכן נקיים שיחה עם במאית הסרט, אורית רונאל. המפגש יתקיים ביום א', ה-8 בינואר, בשעה 18:00, בבניין רקנאטי, אולם 405 (קומה 4).

לאחר ההקרנה נדון בתובנות ובמחשבות העולות מהצפייה בסרט, המתמקד בעסק משפחתי ייחודי בן מאות שנים- עסק של מקעקעים הפועלים בסמטאות העיר העתיקה בירושלים. בין היתר נתייחס בשיחתנו לתעלומות משפחתיות ולעסקים משפחתיים הפועלים דורות רבים.

תקציר:

ואסים רזוק, בן לשושלת מקעקעים מהעיר העתיקה בירושלים המקעקעת עולים לרגל כ-500 שנה, מחליט לחפש אחר גלופות עץ עתיקות איתן קעקעו במהלך הדורות. עקבות הגלופות הנעלמות מובילות אותו לגלות סיפור שלא ידע עליו שהתרחש במשפחתו לפני שני עשורים ושהסתיים ברצח בלתי מפוענח. האם וואסים יצליח להחזיר את הגלופות האבודות?

הסרט זכה לאחרונה בשני פרסים בפסטיבלים בינלאומיים:
פרס חבר השופטים בReligion todayt film festival באיטליה וציון לשבח ב Etnofilm festival בסלובקיה.

ביקורות על הסרט:

"הסרט התיעודי על המשפחה הקופטית שכבר חצי מילניום מקעקעת צליינים נוצרים בעיר העתיקה בירושלים, נראה בתחילתו כיצירה שמתמסרת לרומנטיקה. אבל אז מתברר שזה בעצם סיפור על סכסוך ארוך שנים, ואפילו תעלומת רצח. מה שתמיד קורה כשמערבבים דם וכסף, פשוט כפול 500 שנה". "יורש הקעקועים" הוא סרט מרתק, מצחיק לפרקים ומרגש לאחרים, וכבונוס יש לו כוכבת לא צפויה. נא תשומת לבכם.

תומר קמרלינג, מאקו Mako

"הגלופות הן גם מתנה וגם קללה עבור המשפחה, והסרט התיעודי "יורש הקעקועים" של אורית אופיר-רונאל, צולל אל תוך הסיפור המשפחתי המורכב והיפה הזה."

אינה טוקר, YNET

נשמח לראותכם בין אורחנו!
פרופ׳ איתי אטר וד״ר נאוה מיכאל-צברי.